De CampagnewinkelGa naar
de shop

Een greep uit… campagnes en projecten

Een greep uit… campagnes en projecten

Als Campagnewinkel zitten campagnes natuurlijk in ons DNA. We doen het niet alleen graag, ook hebben we hiervoor verrassend veel ‘in huis’. Want een jongerenvoorlichtingscampagne bijvoorbeeld, dat doe je niet alleen! Daarvoor ga je bijvoorbeeld scholen af met voorlichters of jongerenambassadeurs. Het trainen van voorlichters of enthousiasmeren van jongeren is dan cruciaal. En juist in deze stappen – het identificeren van het eigen ‘kapitaal’ waardoor een campagne maximaal bereik heeft – is de Campagnewinkel sterk.

Een voorbeeld: de Roze week van de dialoog:
Jaarlijks organiseert Nederland in Dialoog in de eerste week van november de week van de dialoog. Omdat veel homo’s en lesbiennes er voor kiezen om minder zichtbaar te zijn in de buurt, op de werkvloer of binnen de eigen gemeenschap is de ‘roze dialoog’ opgezet met ruim dertig tafels door heel Nederland. Met face-to-face gesprekken, direct-mailings, free publicity en veel enthousiasme is in veel buurten -ook via de media – het onderwerp homoseksualiteit bespreekbaar gemaakt.

Air Files is een ander voorbeeld en ons ‘schoolvoorbeeld’ van hoe de puzzelstukjes van een campagne soms heel snel op de juiste plek kunnen vallen. Wat begon met een enthousiast idee om leerlingen te vragen in actie te komen voor eerlijke sportschoenen, eindigde binnen een half jaar met een grote manifestatie op de dam in Amsterdam na zo’n 80 scholen bezocht te hebben met les- en actiematerialen.

Tags:

Laat een reactie achter

Onze klanten

Humanistisch Verbond Roosevelt Academy SLO Stichting Doen Rijksoverheid Rijksoverheid COC Platform mensenrechten NJCM