De CampagnewinkelGa naar
de shop

Recordaantal deelnemers Greenchoice Warmetruiendag

Recordaantal deelnemers Greenchoice Warmetruiendag

Dit jaar vierde de Warmetruiendag haar tiende verjaardag. Aan de Campagnewinkel de vraag om het project en de campagne namens Klimaatverbond Nederland en Greenchoice te leiden. Met resultaat: meer deelnemers en acties dan ooit; zelfs Obama stak Nederland een hart onder de riem!

Een recordaantal mensen deed op 5 februari 2016 mee: maar liefst 229.989 mensen meldden zich aan op de site, trokken een warme trui aan en zetten de verwarming minimaal één graad lager tijdens dit jaarlijkse feest van energiebesparing. Ruim 45 gemeenten (en wethouders) deden mee, 12 hogescholen en universiteiten en natuurlijk ook veel bedrijven, basisscholen en vooral: mensen thuis. Het jeugdjournaal (vanaf 2.09) besteedde aandacht aan de actie met een item over Warmetruienman, een filmpje ontwikkeld voor de campagne, en Warmetruiendag was de hele dag trendingtopic met selfies van Obama, Prinses Laurentien en vele duurzame koplopers.

Op de site is een overzicht te vinden van alle acties.

De achtergrond
Jaarlijks viert Klimaatverbond Nederland met Warmetruiendag de verjaardag van het Kyotoprotocol, het internationale klimaatverdrag dat CO2 uitstoot reguleert. Sinds 2007 organiseert zij de actie, sinds 2013 ondersteunt duurzame energieleverancier Greenchoice de actie en heet deze dag de ‘Greenchoice Warmetruiendag’. De Campagnewinkel coördineerde deze tiende verjaardag als projectleider en producent: dit jaar niet alleen een recordaantal deelnemers, ook was er veel content geproduceerd, waaronder een onderzoek naar de effecten van 10 jaar Warmetruiendag in samenwerking met I&O Research.

 

Onze klanten

Humanistisch Verbond Roosevelt Academy SLO Stichting Doen Rijksoverheid Rijksoverheid COC Platform mensenrechten NJCM