De CampagnewinkelGa naar
de shop

Geslaagde Warmetruiendag

Geslaagde Warmetruiendag

Energie besparen vanzelfsprekend? Heel normaal, een warme trui aan thuis, op kantoor en in het OV… Of toch niet? Nederland zit in een stevige klimaatspagaat, zo blijkt uit het onderzoek dat we samen met I&O Research voor Warmetruiendag deden. Want: we willen massaal duurzamer leven maar pas wanneer anderen dat ook doen! Hoe doorbreek je dat?

Energietransitie: high-tech?

Waar energie besparen vaak gaat over isoleren, financiering en technieken zet Warmetruiendag de belangrijkste factor voor energiebesparing centraal: de mens. Met ruim 243.000 actief aangemelde deelnemers en zo’n 2000 acties door het hele land is de Warmetruiendag van 2018 dan ook weer een zeer geslaagde editie!

Heel Nederland doet mee
Door heel het land grijpen mensen Warmetruiendag aan als dé dag om energiebesparing te agenderen. Zo ging het Jeugdjournaal op bezoek bij het Helicon in Brabant waar leerlingen uitgebreid les krijgen over het klimaat en energiebesparing, berekenen en delen bedrijven hun besparingen – die flink op kunnen lopen-, en rekende Een Vandaag de besparingen thuis even na.

Onderzoek en ‘woord van het jaar’ Klimaatspagaat?
Ook de media haakten massaal aan. Met het onderzoek dat we samen met I&O Research uitvoerden, introduceerden we de ‘klimaatspagaat’. Trouw besteedde hier uitgebreid aandacht aan en volgens Radio 1 was het een goede kandidaat voor ‘woord van het jaar’. Ook besteedde Een Vandaag / NOS journaal uitgebreid aandacht aan Warmetruiendag.

Kortom, een geslaagde editie! De Campagnewinkel verzorgde de campagnestrategie en projectleiding, samen met diverse online producties, zoals de website en deze klimaatzelftest, in samenwerking met Klimaatverbond Nederland en Greenchoice.

Onze klanten

Humanistisch Verbond Roosevelt Academy SLO Stichting Doen Rijksoverheid Rijksoverheid COC Platform mensenrechten NJCM